Hem och skolråd

Hem och Skolråd
Hem & Skolrådet är en rådgivande sammanslutning som behandlar organisatoriska och administrativa frågor runt skolans verksamhet och även arbetar för att samarbetet mellan hem och skola utvecklas samtidigt som föräldrarnas roll och inflytande i skolan stärks. Vi är en ideellt arbetande förening.

Vi arbetar aktivt med aktiviteter för att öka trivseln för våra barn i skolan genom att t.ex.

•Ge en bok till avgångseleverna
•Organisera klassföräldrarna
•Administrera en gemensam presentkassa som alternativ till insamlingar
•Anordna tårtkalas på skolgården i samband med sommaravslutningen
•Anordna ett skoldisco efter förfrågan från elevrådet

Styrelsen
Föreningens årsmöte hålls i april varje år. Då väljs styrelsen för kommande verksamhetsår. Styrelsen består av sju representanter för vårdnadshavarna. Skolan representeras av rektor Kristina Söderlund och en representant från personalen.

Medlemsavgiften är 100 kr/familj och läsår.
Presentkassan är 50 kr/barn och läsår.
Bankgiro 793-1256. Det är viktigt att ni anger ert/era barns för och efternamn samt klass så att vi vet vem som har betalat.

Har du som förälder något förslag på hur vi kan öka trivseln för våra barn, eller har du något som du önskar att vi i hem och skolrådet lyfter med skolan är du välkommen att höra av dig till oss.
Ordförande:
Martina Larsson