Om skolan

Skuttunge skola är en F-5 skola som ligger ca 2 mil norr om Uppsala i en naturskön lugn miljö med skogen inpå knuten.

På skolan går ca 120 elever.
Skolan ingår i Björklinge-Skuttunge skolområde tillsammans med
Björklinge skola, www.bjorklingeskola.uppsala.se

SKOLHUSEN
Skolan består av två hus.
Det ena är rött och byggt i slutet av 1800-talet. Där arbetar förskoleklass, åk 1 och åk 2. I huset finns också fritidshemmet och den hemtrevliga matsalen. Maten lagas på Björklinge skola och levereras sen till Skuttunge skola.
Det andra huset är gult och byggt på 60-talet. I det arbetar åk 3,  åk 4 och åk 5.

SKOLGÅRDEN
Skolgården är fin och har flera lekredskap. Det finns även en stor fotbollsplan som om vädret tillåter blir skridskois på vintern.
I skogen intill skolan finns en mycket trevlig grillplats där eleverna har utomhuslektioner och utedagar.  Fritidshemmet går oftast dit på sina utedagar.
På rasterna finns det alltid flera vuxna ute.